Hírek, információk
Adatkezelési tájékoztatás
Elektronikus ügyintézés
Állásajánlatok
Képzési ajánlatok
Pályázatok
Európai Uniós munkaerő-piaci projektek
Statisztika
Hirdetmények
Közérdekű adatok
Szolgáltatások
Felnőttképzés
Közfoglalkoztatás
Hasznos tudnivalók
Sajtó anyagok
Eseménynaptár
Kapcsolatfelvétel
Elérhetőségek
E-mailen történő kapcsolattartás lehetősége 2013. január 01-tőlNyomtatás
Tájékoztató az elektronikus levélben (továbbiakban: e-mailben) történő kapcsolattartásra.

Álláskeresők, közvetítést és/vagy szolgáltatást kérők tájékoztatása

a járási munkaügyi kirendeltségekkel történő elektronikus levélben való kapcsolattartási lehetőségről

 

A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény lehetőséget biztosít 2013. január 1-jétől az elektronikus levélben (továbbiakban: e-mailben) történő kapcsolattartásra a következő jogszabályban meghatározott ügyek intézése során:

  • álláskeresési járadék iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése,
  • NYES iránti kérelem benyújtási szándékának jelzése,
  • nyilvántartásba vételi kérelem benyújtási szándékának jelzése,
  • bejelentés a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények és körülmények megváltozásáról,
  • jelentkezési kötelezettség teljesítése.

 

Az e-mailben történő kapcsolattartás azonban csak akkor lehetséges, ha az ügyfél erről kifejezett írásbeli nyilatkozatot tesz, és ezzel egyidejűleg megadja a kapcsolattartáshoz szükséges e-mail címét. Az ügyfél a nyilvántartásba vételkor, illetve a nyilvántartás időtartama alatt bármikor nyilatkozhat az e-mailben történő kapcsolattartás vállalásáról, illetve e nyilatkozatát bármikor megváltoztathatja. Az első jelentkezés alkalmával – ellátás iránti, vagy nyilvántartásba vételi kérelem benyújtási szándék jelzése esetén – a kirendeltség nyilatkozat nélkül is fogadja az e-mailt.

 

Az ügyfelek az e-maileket a lakcím vagy tartózkodási hely szerinti illetékes kirendeltség e-mail címére küldhetik meg, amely e-mail címek az nfsz.munka.hu honlap Elérhetőségek link alatt található keresők segítségével nézhetők meg. Az állami foglalkoztatási szerv egyéb e-mail címére érkező levelek nem kerülnek továbbításra az illetékes kirendeltségre, mivel az egyértelmű azonosításuk nem lehetséges és így a határidők betartása nem biztosított.

 

A kirendeltség minden beérkezett e-mailre válaszol legkésőbb a beérkezést követő munkanapon.

Minden e-mailben szükséges az ügyfél személyes adati közül a

                               név, születési dátum, lakcím vagy tartózkodási hely, vagy

                               név és taj szám megadása.

Abban az esetben, ha a beérkező e-mail adatai nem azonosíthatóak egyértelműen, akkor a kirendeltség válaszlevélben bekéri azokat az adatokat, amelyek szükségesek az azonosításhoz. Ha a kirendeltség válaszlevelére 15 nap elteltével nem érkeznek meg az azonosításhoz szükséges adatok, akkor azt mulasztásnak kell tekinteni és az ügyintézés nem indítható el.

Az e-mailben szükséges megnevezni a levél tárgyát, hogy milyen ügy intézése céljából íródott.

Abban az esetben, ha az ügyfél az e-mailben történő kapcsolattartásról nyilatkozott, de a kirendeltség személyes megjelenést ír elő bármilyen formában, azt teljesíteni kell.

Az e-mailben történő kapcsolattartásról szóló nyilatkozattétel után határidő elmulasztása esetén nem lehet a kirendeltség által küldött levél el nem olvasására hivatkozni.

A nyilatkozat megtételével az ügyfél vállalja az e-mailek folyamatos olvasását.

Az e-mailben vállalt kapcsolattartás bármikor helyettesíthető a személyes kapcsolattartással.

 

Heves Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály 3300 Eger, Kossuth Lajos 9.
Tel.: (36) 522-700 Fax.: (36) 522-769 E-mail: fogl@heves.gov.hu